کتاب داستان مصور حر بن یزید برای نوجوانان منتشر شد
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۸۹۶۳
به گزارش قدس آنلاین، کتاب «شب آفتابی» نوشته محسن نعماء با تصویرگری حسین یوزباشی شامل داستانی مصور حضور حر بن یزید ریاحی در ماجرای کربلا برای نوجوانان، بهتازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
اینکتاب درباره شخصیت حر بن یزید ریاحی است؛ فرماندهی که به دستور یزید بن معاویه برای سد کردن راه سپاه امام حسین (ع) عازم شد و همانطور که دستور داشت، پیش از رسیدن کاروان امام (ع) به کوفه، با سپاه خود راه را بر ایشان بست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حر با دمیدن آفتاب صبح عاشورا، باور کرد که جنگ با حسین بن علی (ع) جدی است و بناست امام و یارانش در جنگی نابرابر کشته شوند. بنابراین از لشکر عمربنسعد که فرماندهی سربازان کوفی و شامی را به عهده داشت، کناره گرفت و خود را به امام حسین (ع) رسید تا جزو سپاهیان دوزخی نباشد...
داستان «شب آفتابی» در ۱۳ فصل نوشته شده است.
در بخشی از اینکتاب میخوانیم:
حر در حالی که چهرهاش برافروخته شده، زیر لب با خودش زمزمهای دارد:
- به خدا قسم من خود را میان بهشت و جهنم میبینم. و سوگند به پرودگارم، هیچچیز را بر بهشت اختیار نمیکنم اگرچه پارهپاره شوم و مرا بسوزانند.
حر این را میگوید و ناگهان به اسب خود نهیب میزند و بهسوی اردوگاه امام حرکت میکند. لشکر ابنسعد شگفتزده به حر مینگرد که به اردوگاه حسین نزدیک میشود! همه مبهوت و حیرانند! همه، زبانهایشان از شدت تعجب بند آمده! هیچکس چنین صحنهای را باور نمیکند. ملحقشدن سردار سپاه عمربنسعد به لشکر حسین! آن هم در جنگی که سرنوشت آن معلوم است. لشکر امام زُلزده به یک سوار که به سوی آنها نزدیک میشود. همه کنجکاوانه نگاه میکنند ببینند کیست و چه میخواهد. جلوتر که میآید او را میبینند. سواری که رنگ از چهرهاش پریده و دست بر سر گذاشته و با چشمانی اشکبار میگوید: «بار خدایا. بهسوی تو بازگشتهام. توبه مرا بپذیر که من رعب و وحشت در دل دوستان تو و فرزندان پیامبر افکندم…»
«۱۳»
امام روی اسب نشسته و چشم به سوی حر دارد که به طرف سپاه او نزدیک میشود. عدهای از لشکریان امام، ناباورانه به این صحنه مینگرند. چه کسی آمده؟ همو که راه را بر امام بست و جسورانه و گستاخانه رو در رویش ایستاد و در برابرش صف کشید؟ همو که امام را در صحرای غربت و تنهایی فرود آورد و نگذاشت در آنجا قدم از قدم بردارد؟ همو که شعله ترس و وحشت را در دل طفلان امام و اهل حرم برافروخت؟
حر جلو میآید. سپرش را به نشانه ستیز نداشتن، واژگون میکند. به امام میرسد و مقابلش میایستد. قطرهای آلوده در برابر دریایی زلال. امام با مهربانی به چهره حر نگاه میکند. نیاز نیست حر لب به سخن بگشاید. نیاز نیست حرفهای دلش را بر زبان بیاورد. رنگ توبهای که در چشمانش نشسته، از هزاران فریاد ندامت هم گویاتر است. اما همهچیز را میفهمد. نگاه مهربانانه دیگری به حر میکند. حر به چشمان مهربان و پرعطوفت امام مینگرد. این سختترین صحنهایست که او تاکنون در عمرش دیده؛ چشم دوختن در چشمان مردی آسمانی که او بزرگترین جفاها را در حقش کرده.
اینکتاب با ۶۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.
انتهای پیام/
منبع: مهر
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: کتاب مصور حربن یزید ریاحی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کتاب نشانهشناسی شکلکها منتشر شد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کتاب نشانهشناسی شکلکها «گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت» ترجمه دکتر «مریم تفرجییگانه»، به همت انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.
نشانه شناسی شکلکها نوشته «مرکل دنسی» است که با ترجمه خانم مریم تفرجی یگانه عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام ترجمه شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: نوشتن به معنای اشتراک گذاری بخشی از وضعیت بشری در خصوص خواستن و به اشتراکگذاری چیزها است.
فرهنگ لغت پائولو (۱۹۴۷) سال آکسفورد تنها رویداد سال ۲۰۱۵ میلادی نبود که اهمیت اجتماعی و ارتباطی رو به رشد شکلکها را استخراج کرد.
موسیقی دانان، هنرمندان، سیاستمداران و تبلیغ کنندگان در میان بسیاری دیگر در توئیتها در وب سایتها و در سایت حوزههای دیجیتال شروع به استفاده از آنها کردند. حتی هنرمندان مشهور حوزه موسیقی مانند: «سرپاول مک کارتنی از بیت لس» با استفاده از اسکایپ برای ایجاد ۱۰ شکلک شاد و سرزنده با نام شکلکهای عاشقانه در برنامه جدیدش استفاده کرد.
اسکایپ قبلاً به معرفی شکلکهای زنده سفارشی پرداخته بود که به داخل هر چیزی از تصاویر استودیوهای بزرگ سینمایی تا آن پادشاهیهای سمبلیک با سنتهای ایتالیایی ضربه بزنید این کار برای اسکایپ غیر معمولی و عجیب نیست. برای جامعه مدرن، نوعی ضرورت به نظر میرسد که قادر باشد شکلکها را به گونهای با هم ادغام کند که بتواند یک سبک تازه و نوین از نوشتار و برقراری ارتباط را ایجاد کند و این ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان دیجیتال نیست؛ بلکه میتواند به هر کسی از پاول مک کارتنی تا هیلاری کلینتون ارتباط پیدا کند. شکلکهای سیاستمداران آمریکایی برای کاربران گوشیهای آیفون و اندروید ساخته شد و موسوم به هیل موجی بودند.
اشاعه و گسترش شکلکها چندین سؤال اساسی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط و به ویژه دلایل برقراری ارتباط را به شیوه کمدی مطرح میکند.
قبل از هر گونه تلاش برای بررسی این پرسش لازم است به عقب برگردیم و نگاهی به نوع و نقش سیستمهای نگارشی و نوشتاری و چگونگی تکامل آنها در زندگی بشر بیندازیم.
این مباحث تاریخی که به من اجازه ایجاد چهارچوبی نظری میدهد که لازمه بحث در مورد پدیده شکلکها از نظر نشانه شناسی خواهد بود.